Новини

Український безпілотник Fowler перехоплює ворожі дрони у повітрі

Український безпілотник Fowler перехоплює ворожі дрони у повітрі

Українські розробники представили проєкт безпілотника перехоплювача Fowler (“Птахолов”), який призначений для знешкодження ворожих дронів у повітрі.

Планується використовувати Fowler у комбінації з системою виявлення ворожих об’єктів у повітряному просторі. Подібний перехоплювач у взаємодії з оптичним або тепловізійним комплексом виявлення повітряних цілей може стати бюджетним рішенням, що забезпечить протиповітряну оборону від цивільних дронів типу Phantom та Mavic, а також, у теорії, навіть від армійських розвідувальних комплексів ближнього радіуса дії типу “Елерон-3”.

Система керування перехоплювача базується на відносно дешевій позаосьовій головці самонаведення, яка працює у видимому та інфрачервоному спектрі для забезпечення наведення.

Безпілотник поставляється у транспортно-пусковому контейнері, обладнаному системою безпечного пуску.

Fowler оснащений контейнером з сіткою, що активується датчиком наближення у момент підльоту до цілі. У випадку знешкодження цілі сіткою дрон успішно приземляється на землю та може бути використаний повторно після перезаряджання. Fowler також може бути запрограмований і на пряме влучання у повітряну ціль.

Заявлені виробником тактико-технічні характеристики БпЛА Fowler:

  • максимальна висота до цілі — 1000 м
  • максимальна дальність до цілі — 1500 м
  • максимальна швидкість цілі — 50 м/с
  • стартова вага — 1,5 кг
  • довжина — 0,53 м
  • розмах крил — 0,42 м.
Google тестує систему 3D-видеозвʼязку, запустивши програму раннього доступу

Google тестує систему 3D-видеозвʼязку, запустивши програму раннього доступу

Google продовжує вивчати способи об'єднання команд та полегшення зв'язку співробітників здалеку за допомогою технологій. Саме тому минулого року компанія оголосила старт проєкту Starline, який дозволяє співробітникам відчувати, що вони разом, навіть якщо знаходяться в різних містах.

Технологія працює як «чарівне вікно», де користувачі можуть розмовляти, жестикулювати й дивитися в очі іншій людині, в натуральну величину і в трьох вимірах. Як наголошується, це стало можливим завдяки значним науковим досягненням в галузі машинного навчання, комп'ютерного зору, просторового звуку і систем зображення світлового поля.

Сьогодні прототипи Project Starline вже можна знайти в офісах Google по всій території США, де співробітники щодня використовують цю технологію для проведення зустрічей, адаптації нових співробітників і налагодження зв'язків між колегами.

На стороні екрана в боксі відеозв'язку Starline встановлено 14 камер і 16 інфрачервоних проєкторів - вони спільно здійснюють захоплення і відстеження тривимірного зображення користувача в реальному часі. За звучання відповідають чотири мікрофони та два динаміки: вони не просто відтворюють мовлення, а використовують алгоритми просторового звуку, створюючи відчуття, що мова виходить прямо з рота людини на екрані. Цікавий і той нюанс, що при використанні традиційних засобів відеозв'язку камера над дисплеєм не дає змоги учасникам сеансу встановлювати повноцінний зоровий контакт: людина дивиться або в камеру, або на екран. У випадку з Project Starline система коригує положення тривимірного зображення співрозмовника, і зоровий контакт теж досить правдоподібно відтворюється.

За обробку даних Starline відповідає потужна робоча станція з двома процесорами Intel Xeon і чотирма графічними адаптерами NVIDIA: парою Quadro RTX 6000 і парою Titan RTX. Зображення виводиться на 65-дюймовий автостереоскопічний екран із роздільною здатністю 8K і частотою 60 Гц - це дає змогу створювати тривимірне зображення співрозмовника в натуральну величину і бачити його без спеціальних окулярів. По суті, це збільшена версія дисплея Nintendo 3DS, але без обмежень, тому що система відстежує положення голови користувача.

Під час реалізації системи Google все-таки дещо спростила собі завдання, обмеживши положення користувача на жорстко зафіксованій лаві та встановивши невеликий бар'єр перед екраном, щоб здавалося, що нижня частина тіла співрозмовника йде під дисплей. Крім того, в системі особливим чином налаштоване освітлення для оптимального захоплення 3D-текстури - цьому сприяє й інфрачервоне підсвічування.

Результат роботи системи, звісно, вражає: люди, які змогли випробувати відеозв'язок у Project Starline, кажуть, що ефект присутності справді правдоподібний. Люди описують цей досвід як природну взаємодію - висловлюючи, наскільки вони відчувають зв'язок з іншою людиною, що сидить навпроти них.

Project Starline може підвищити присутність, уважність і продуктивність співробітників у порівнянні з традиційними рішеннями для відеодзвінків.

Окрім співробітників Google, компанія також запросила понад 100 корпоративних партнерів з таких галузей, як засоби масової інформації, охорона здоров'я і роздрібна торгівля, взяти участь у тестуваннях і надати зворотний зв'язок щодо отриманого досвіду і можливостей застосування в їхньому бізнесі.

«Поширення гібридних моделей роботи створює нові можливості для фундаментального переосмислення того, як ми співпрацюємо на робочому місці», - говорить Скотт Морей (Scott Morey), президент з технологій та інновацій WeWork. «Project Starline знаходиться в авангарді цього зсуву, забезпечуючи неймовірний користувальницький досвід, який долає розрив між нашим фізичним і віртуальним світом. Ми в WeWork вважаємо, що ця технологія має потенціал для збагачення досвіду співробітників, роблячи зв'язки більш цілеспрямованими й значущими».

Google анонсував розширення зусиль з тестування за допомогою програми раннього доступу корпоративних партнерів, таких як Salesforce, WeWork, T-Mobile і Hackensack Meridian Health. Починаючи з цього року, Google почне встановлювати прототипи в обраних офісах партнерів для регулярного тестування.

У Польщі запущено суперкомп'ютер з потужністю понад 7,7 петафлопс

У Польщі запущено суперкомп'ютер з потужністю понад 7,7 петафлопс

Athena - найшвидший та найекологічніший суперкомп'ютер у Польщі був урочисто запущений в Академічному комп'ютерному центрі CYFRONET у Краківській політехніці AGH.

В останньому списку ТОП-500 суперкомп'ютерів з найвищою обчислювальною потужністю у світі Athena посіла високе 105 місце. Крім того, система посіла 9 місце у рейтингу найбільш екологічно чистих суперкомп'ютерів Green500.

Академічний комп'ютерний центр CYFRONET AGH підтримує польських науковців, надаючи їм ІТ-ресурси та рішення світового рівня. Це насамперед три суперкомп'ютери: Athena (7,7 петафлопс), Ares (3,5 петафлопс) та Prometheus (2,7 петафлопс). Всі вони входять до списку TOP500. Ці системи використовуються польськими вченими практично у всіх галузях науки та інноваційної економіки. Торік вони виконали 5 549 582 обчислювальні завдання для наукових досліджень загальною тривалістю 43 409 років!

«Athena, яку ми сьогодні запускаємо, досягає своєї великої обчислювальної потужності завдяки графічним процесорам. Це дуже сучасні та дуже потужні графічні процесори Ampere A100 SXM3 від компанії Nvidia. Архітектура Athena в першу чергу призначена для задач штучного інтелекту та медичних досліджень, включаючи боротьбу з пандемією COVID-19», пояснює директор Академічного комп'ютерного центру Cyfronet AGH професор Казімєж Вятр.

Важливим елементом для ефективного використання таких високих обчислювальних потужностей є забезпечення високопродуктивної внутрішньої мережі суперкомп'ютера (4 × 200 Гбіт/с на сервер) та дуже швидкої дискової підсистеми. Вона побудована на відкритому програмному забезпеченні, яке також використовується в дискових системах суперкомп'ютерів Ares та Prometheus, а також виділених дискових серверах. Система встановлена в Подільському цифровому центрі обробки даних та інтегрована в інфраструктуру PLGrid (Polska Infrastruktura Informatycznego Wspomagania Nauki w Europejskiej Przestrzeni Badawczej, Польська інфраструктура інформаційної підтримки науки в Європейському дослідницькому просторі).